Informujemy, że na czas prowadzonej akcji zimowego utrzymania dróg uruchomiliśmy dodatkowego maila. To jedna z możliwości do zgłaszania interwencji związanych ze stanem dróg i chodników.
Adres maila, na który przyjmujemy zgłoszenia związane z utrudnieniami spowodowanymi zimowymi warunkami atmosferycznymi, to – zima@mzd.opole.pl.
Informujemy i przypominamy również o obowiązkach m.in. odśnieżania przez właścicieli nieruchomości. Mówi o tym art. 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach „uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z dróg dla pieszych położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taką drogę uznaje się wydzieloną część drogi publicznej przeznaczoną do ruchu pieszych położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia drogi dla pieszych, na której jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych”.