Budowa nowych dróg i towarzyszącej infrastruktury. Przebudowa istniejących ciągów i zmiany stałej organizacji ruchu. Zakończyliśmy realizację zadania „Budowa i przebudowa dróg wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Miasta Opola”. W jego skład wchodziło pięć inwestycji.
Nowe drogi o nawierzchni bitumicznej, które powstały w miejsce dróg z nawierzchnią gruntową, zostały wybudowane w dwóch lokalizacjach przy czterech ulicach. Pierwsza z inwestycji dotyczyła ulic Jaśminowej i Herbacianej w Opolu-Czarnowąsach. Tam wybudowano łącznie ponad 350 metrów dróg wraz z chodnikami, zjazdami na posesje, czy kanalizacją deszczową. Druga tego typu inwestycja została zrealizowana na ulicach Żytomierskiej i Lwowskiej. W tym przypadku zakres prac objął około 600 metrów dróg. Wybudowane zostały również chodnik oraz ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Lwowskiej. Ponadto wykonane zostało odwodnienie, nowe oświetlenie i zjazdy na posesje.
Dwie kolejne inwestycje miały na celu przebudowę istniejących dróg, w taki sposób, aby zyskać nowe możliwości komunikacji w centrum miasta. Głównym założeniem pierwszej z nich była budowa pasa do skrętu w prawo z ul. Luboszyckiej w ul. Nysy Łużyckiej. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowcy w bezpieczny i bezkolizyjny sposób włączają się do ruchu. Zwiększyła się również przepustowość ulicy Luboszyckiej w kierunku centrum. Druga tego typu inwestycja miała miejsce na ulicy Zwierzynieckiej, która została poszerzona do pięciu metrów. Dzięki temu na Zwierzynieckiej możliwe było wprowadzenie ruchu dwukierunkowego, a co za tym idzie liczne zmiany w organizacji ruchu w obrębie Małego Rynku. Na tym obszarze, zgodnie z założeniami, został ograniczony ruch pojazdów.
Inwestycją, która została oddana do użytku jako ostatnia, była przebudowa skrzyżowania ulic Prószkowskiej z Wyszomirskiego i Mehla. Droga na Prószkowskiej została poszerzona do 7 metrów. Wybudowane zostały chodniki, przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną, miejsca postojowe, czy też nowe zatoki przystanków autobusowych. Powstała również infrastruktura jak kanalizacja i oświetlenie uliczne. 400-metrowy odcinek prac objął także samą ulicę Mehla, na której wykonana została kanalizacja i nowa nawierzchnia drogi wraz z podbudową.
Realizacja tych pięciu inwestycji łącznie kosztowała blisko 13 milionów złotych, z czego połowa pochodziła z dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg . Za wykonanie odpowiedzialne były opolskie firmy – PWU Best-Opebel s.c., Łukasz Mikoda Protect Building i S.A.M. Marcin Balcarz.