
Prowadzone są przetargi na budowę ciągów pieszo-rowerowych i tras rowerowych na terenie całego miasta. Poznaliśmy oferty dotyczące ośmiu inwestycji.
- „Budowa odcinka drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż ulicy Częstochowskiej” na odcinku ponad 920 metrów od skrzyżowania z ulicami Witosa i Tysiąclecia do przejazdu kolejowego. Inwestycja zakłada również między innymi przebudowę drogi, odwodnienia, oświetlenia, skrzyżowań i zjazdów. Wpłynęły trzy oferty od niecałych 3,5 milionów złotych do blisko 4,2 milionów złotych.
- „Rozbudowa ulicy Teligi w zakresie budowy ciągu pieszo-rowerowego, oświetlenia i odwodnienia” na odcinku około 1,2 kilometra od przejazdu kolejowego do ulicy Adama. Do realizacji tej inwestycji zgłosiły się cztery zainteresowane firmy, których oferty opiewają od 6,3 do niecałych 7,5 milionów złotych.
- „Budowa odcinka drogi dla pieszych i rowerów wraz z przebudową przystanku autobusowego przy pływalni Akwarium przy ulicy Ozimskiej” na odcinku blisko 100 metrów. Wpłynęły trzy oferty, z których dwie opiewają na kwoty niecałych 800 tysięcy złotych.
- „Budowa drogi dla pieszych i rowerów przy ul. Sosnkowskiego na odcinku od ronda im. Rostworowskiego do skrzyżowania z ul. Mikołajczyka” o długości około 450 metrów. Do realizacji zgłosiły się trzy firmy, których oferty wynoszą od 910 tysięcy złotych do niecałego miliona 100 tysięcy złotych.
- „Budowa odcinków drogi dla pieszych i drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Batalionów Chłopskich” od ulicy Luboszyckiej do istniejącej ścieżki przy Opolu Wschodnim. W tym przypadku swoje propozycje przedstawiły dwa przedsiębiorstwa. Pierwsza z nich wynosi 900, a druga 960 tysięcy złotych.
- „Budowa odcinka drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż ulicy Rataja”. Mowa o odcinku 400 metrów. Tu również wpłynęły dwie oferty. Pierwsza na 850 tysięcy złotych. Druga na milion 230 tysięcy złotych.
- „Budowa odcinków drogi dla pieszych, drogi dla rowerów oraz drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż ulicy Plebiscytowej”. To odcinek około 400 metrów od skrzyżowania z ulicą Ozimską do skrzyżowania z ulicą 1 Maja. Przedstawiono trzy oferty. Od miliona 147 tysięcy do blisko 2 milionów złotych.
- „Przebudowy ulicy Wrocławskiej w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów na odcinku od mostu na Kanale Ulgi do skrzyżowania z ulicą Partyzancką” wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej. Trzy przedstawione oferty w przetargu wynoszą od niecałych 2,5 milionów złotych do blisko 3 milionów złotych.
Teraz jest czas weryfikacji i oceny złożonych ofert. Wykonawców inwestycji powinniśmy poznać za około 30 dni.
Zamówienie realizowane jest w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021-2027w ramach Projektu „Bezpieczny transport w Aglomeracji Opolskiej”. Jego wartość to ponad 176,3 mln złotych, z czego dofinansowanie to 133,5 mln. Zadania Opola będą kosztować 105,9 mln zł, z czego 78,5 mln zł będą pochodzić z dofinansowania w ramach programu z Unii Europejskiej.